vrijdag 27 juli 2007

Dag 1: Kozijn en voordeur plaatsen.

Slecht geslapen. 8 uur opgestaan. Ik had brood uit Nederland meegenomen, maar er bleek een boulangerie in het dorp te zijn, dus je bent in Frankrijk en haalt dus een verse baguette, met een croissantje erbij.
Na het ontbijt ben ik begonnen met de voordeur. Eerst het kozijn eruit gesloopt. Dit moest wel met beleid gebeuren, omdat ik bang was dat er anders stenen mee los zouden gaan. Gelukkig viel dit hier erg mee.

We hadden al in een eerder stadium gemerkt dat de deuren hier erg breed zijn, (inclusief kozijn wel meer dan 1,10 m. breed) Aangezien wij deuren van 83 cm. breed hadden moest er nogal wat opgevuld worden aan beide kanten.
Omdat we dit al geconstateerd hadden, had ik extra balken voor het opvullen meegenomen. En met purschuim voor het opvullen kom je ook een heel eind.



Wat ben ik blij met mijn bouwachtergrond!!
Ik zal nog wel genoeg tegenkomen waarbij ik met mijn handen in het haar zal grijpen, maar zonder deze achtergrond moet je er volgens mij niet gauw aan beginnen, tenzij je het veel door anderen kunt laten opknappen.

Tussen de werkzaamheden door is vandaag ook het water aangesloten. Perfect, want nu hebben we alle van belang zijnde voorzieningen werkend. Elektriciteit was al aangesloten.
Ik kon me na deze werkdag gelukkig met de door mij meegenomen tuindouche reinigen.

3 opmerkingen:

Smitsky zei

Kijk, dat is een heel andere entree!

Tummetje zei

Dat ziet er poepie goed uit zeg!!!

Anne zei

Dat ziet er inderdaad prima uit, je ziet er niets meer van dat de deuren zo smal zijn. Prima werk!