vrijdag 27 juli 2007

Dag 2: Kozijn en achterdeur plaatsen.

Iets beter geslapen, maar gebroken wakker geworden. Ik heb overal spierpijn.
Na mijn dagelijkse loopje naar de boulangerie kwam ik wat later op gang.
Ook heb ik gelijk een wandeling naar het postkantoor gemaakt waar ik de elektriciteits rekening voldaan heb.
We waren van plan een franse bankrekening te openen, maar dit is waarschijnlijk niet eens nodig. Dus voorlopig laten we dit zo.

Deze dag stond in het teken van het vervangen van de achterdeur.
Hetzelfde verhaal als bij de voordeur, alleen ging dit kozijn er moeilijker uit en richtte meer schade aan. Ook omdat achter een erg vochtige hoek is. De stenen laten sneller los en dat is voor in de toekomst dus ook een klus die aangepakt zal moeten worden.
De onderste meter van de zijgevel zal opnieuw gepleisterd moeten worden en de voegen achter zullen uitgehakt en opnieuw gevoegd moeten worden.
Die dag heb ik ook het elektrische circuit goed bekeken. Dat zal helemaal vanaf de meter opnieuw vervangen moeten worden.
Omdat we al in een vroeg stadium met de binnenwanden willen beginnen moeten we nu al goed nadenken over de extra leidingen die we in de wand moeten aanbrengen en waar we de stopcontacten etc. willen hebben.

Nadat de achterdeur voor elkaar was ging mijn brein als een razende er met mij vandoor.
Over een week of vier willen we hier met ons vieren naar toe. We kunnen dan niet met ons allen in de woonkamer slapen.

Daarom heb ik gelijk, voor het oog, de slaapkamer boven “stof”vrij gemaakt en gesausd. Het lijkt hierdoor al gelijk een stuk anders. De vloerbedekking kan dan naar boven en de eerste tijd zullen we met ons viertjes op 1 slaapkamer doorbrengen.

Ook ben ik in de tuin bezig geweest om een beetje orde in de chaos daar te scheppen en als het zonnetje dan ’s avonds in de achtertuin schijnt krijg je toch al een klein beetje het gevoel dat je WEL als God in Frankrijk leeft.

(Ik heb gebarbecueued, d.w.z. vier stukken vlees in een pan gebraden.)

3 opmerkingen:

Smitsky zei

Heeeeeeeerlijk, bijna God in Frankrijk dus!

Tummetje zei

Tjee zeg, nou ik zou me wel als God in Frankrijk voelen hoor. Echt Super!!!!!

Hier mag je best trots op zijn

avdberg zei

Die kozijnen en deur zien er prima uit! Zorg er wel voor als alles af is voor een goed onderhoud, zodat je niet weer tegen de problemen van vochtige hoeken aan loopt. Het eens in de maand controleren van de kozijnen op scheurtjes en gebreken kan al een hoop schelen.