dinsdag 31 juli 2007

Verbazing

Een leuk verhaal is misschien nog wel dat monsieur Gauthier, de vorige eigenaar, helemaal verbaasd was dat een stel Hollanders zijn huisje wel wilden kopen.

Hij zei dat hij dacht dat al die Nederlanders (?? Wij zijn de eersten daar ;-)) alleen maar een huis in the middle of nowhere wilden met uitgebreide vergezichten en natuurlijk ook wel wat groter.

En dat gebeurt ook meestal. Wij hebben echter bewust voor een niet al te groot huis, niet overdreven grote tuin en (in) een dorpje gekozen omdat we:
  • Het allemaal maar moeten zien bij te houden. Voorheen kampeerden we in een tentje, later een stacaravan. Ook niet groot en we hadden ruimte genoeg. We gaan er immers niet wonen he?
  • Een tuin van 3 of 4 hectare is leuk, maar ook niet te doen als je er niet woont. Ik ben bang dat het één grote wildernis zou gaan worden.
  • In een dorpje omdat wij contact willen, de Franse taal eigen (of steeds eigener) willen maken. Als je ergens helemaal achteraf woont gaat dat bijna niet lukken.
Een bewuste keuze dus. :)

4 opmerkingen:

Smitsky zei

Hele goede bewuste keuze! En het blijkt wel, nu de buurt lekker aan komt hobbelen, ff guzen bij de hollanders ;)

Joran zei

bonzoiur of type je dat anders.

maar ik weet wel dat ik ook mee ga oevenen met frans hoop ik, Maar de tuin is mijn gebied en daar ga ik mijn eigen blog later voor maken.

Rue de Bouzy zei

Bonjour. Ja, nu is het gelijk duidelijk wie de tuin daar gaat onderhouden he? :)

The world according to El zei

Bonjour, weet ik meteen hoe je dat schrijft, Dank je Joran :-)
Jullie hebben duidelijk heel goed nagedacht over dit huis, kan het alleen maar goed komen toch?