vrijdag 27 juli 2007

Het verblijf.

Nadat ik zondagavond was aangekomen heb ik eerst eens in het huis rondgekeken. Waar moet ik beginnen. Waar zal ik slapen.

Ik heb uiteindelijk besloten om in de woonkamer te beginnen het behang los te trekken. Dat had ik beter niet kunnen doen. Wat een schrik.
De onderste 30 cm. van de pleisterlaag trok je met het behang mee van de muur af. Dit was nogal aangetast door vocht.

Op dat moment dacht ik: WAAR BEN IK AAN BEGONNEN, maar realiseerde mij al heel snel dat het een huis is uit 1930 en al 10 jaar leeg stond en het dus niet anders kan zijn dat er nog heel wat opgeknapt dient te worden.
Maar dat wist ik natuurlijk ook wel.

Daarna heb ik het plafond in de woonkamer opgeknapt, gesaust. Dit heb ik ook gelijk met de muren gedaan, zodat het er voor het oog in ieder geval wat frisser uit kwam te zien.
Vlug een goedkoop stuk Leen Bakker tapijt neergelegd, spullen uit de caraven zoals de kookplaat, diepvriesje enz. improvisorisch geïnstalleerd, zodat ik hier een aantal dagen kon bivakkeren.

Ik had daarbij nog niet echt het idee dat ik als God in Frankrijk leefde.

Geen opmerkingen: